top of page
  • אתי גולן

בואי ותכירי את סגולות הריפוי המדהימות של הרימון


השנה עץ הרימונים המתוק שלנו נתן לנו פרי בפעם הראשונה

לשמחתנו גילינו שאנחנו מגדלים עץ שנותן רימונים מתוקים מתוקים

על הרימון יש כתר ואחרי שנכיר את סגולות הריפוי שלו, גם אתן תראו, שהכתר נמצא שם בזכות ולא בחסד

אז בסימן השנה החדשה והחגים הנפלאים שלנו, אני

רוצה ללמד אתכן את הסגולות הנפלאות של הרימון.

הרימון הוא אחד משבעת המינים בהם בורכה ארץ ישראל.

אחד מצמחי המרפא הידועים והעתיקים בהם האדם נעזר, למעשה כל חלקי הרימון, מסייעים לריפוי והזנה.

בואו נכיר את סגולות הריפוי של הרימון:

1. הרימון מסייע לטיפול והפחתת מחלות לב וכלי דם- צריכה יומיומית של גרגירי רימון או מיץ מגרגירי הרימון מסייעת להפחתת רמות הכולסטרול בדם, בייחוד רמות ה L.D.L (שמכונה גם הכולסטרול הרע), הוא מפרק כולסטרול מחומצן שנמצא כאחד מגורמי הסיכון להתקפי לב ומחלות לב, הוא מפחית פלאק טרשתי בכלי הדם, מוריד רמות לחץ דם, מפחית סיכון לשבצים מוחיים ומשפר את זרימת הדם ללב.

2. הרימון מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון רבי עוצמה, אנטי אוקסידנטים- - פוליפנולים, אתנוציאנינים- חומרים אלה פועלים בגוף כנוגדי דלקת, מחזקים את מערכת החיסון, מונעים התפתחות סרטנים, מעכבים תהליכי הזדקנות ועוד

3. הרימון מהווה מקור מעולה לברזל ולכן הוא טוב לסובלים מאנמיה על רקע של חוסר בברזל. בנוסף רמת הספיגה של הברזל מרימון היא מעולה והוא חסר את כל תופעות הלוואי שאנשים רבים חווים כאשר הם נוטלים תוספי ברזל.

4. הרימון מכיל חומרים נוגדי חיידקים ווירוסים- שתייה של מיץ רימון סחוט טרי מקצרת את משך המחלה ומעודדת החלמה מלאה עם פחות סיבוכים ותסמינים שממשיכים זמן רב לאחר ההחלמה. והוא גם מחזק את מערכת החיסון כך שהוא עוזר להפחית את ההידבקויות במחלות שונות ומקצר את משך ההחלמה.

5. נשים לאחר גיל המעבר נוטות יותר מלפני גיל המעבר לחלות במחלות לב, יתר לחץ דם, שבצים ועוד- צריכה יומיומית של רימון מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות אלה(עם הקפדה על תזונה מתאימה, כמובן) וגם עוזרת לעבור יותר בקלות את תקופת גיל המעבר שיכולה להיות מאוד סוערת וקשה.

יש לרימון עוד סגולות רבות, הוא עוזר לזרז החלמה של פצעים, הוא מרפא טחורים, מסייע לטפל בתולעי מעיים, טוב לעור ולהבהרת כתמים ועוד ועוד

איך נוכל לקבל מהרימון את כל השפע הזה?

שתיה של חצי כוס מיץ רימון סחוט או אכילה של חצי כוס גרגירי רימון (עם מעט מהלבן שנמצא בין הגרגירים) באופן יומיומי תסייע להשיג את כל ההשפעות הבריאותיות הנפלאות האלה של הרימון.

מלבד זאת, אפשר וכדאי, לשלב את הרימון במגוון רחב מאוד של מאכלים והוא פשוט משדרג כל מנה. גם בטעם וגם בבריאות.

אני כאן עבורכן אם יש לכן שאלות, משהו מסקרן אתכן והייתן רוצות לשמוע עליו עוד

אתן יכולות לכתוב לי למייל haasavim@gmail.con

או כאן למטה בתגובות

אז אני שוב מאחלת לנו שנה טובה ונפלאה, שנה מלאה בטוב, שכל משאלות ליבנו מתגשמות בה לטובה ושנה של בריאות לנו ולכל אהובינו

אתי


88 views0 comments
bottom of page